Próbálkozásaim zöldülő, paleos háziasszonyként

Paleo és egyéb állatfajták

Paleo és egyéb állatfajták

PALACSINTA

2017. május 09. - Kukac13

 

Érdekes téma, hisz mindenki másképp csinálja. Anyukám palacsintája anno, híres volt arról, hogy milyen vékony, könnyed, légies. 200 gramm lisztből képes volt akár 25 darabot is csinálni, 5-6 is lecsúszott még frissen csak úgy a palacsintasütőből töltetlenül majd étkezéskor jött a bélelt, főleg cukrozott mákkal és mazsolás túróval szerettem nagyon. Nagyszülői szinten az inkább csak csúsztassuk a tányérra, mert ha ráesik összetörhet a tányér típusú volt, egy féllel jól lehetett lakni. A strandon is volt palacsintázó, ahol az igen széles választék: diós, mákos, kakaós és lekváros volt. Természetesen barack. Imádtuk, kiálltuk a húsz ember sort is, bár a rendelések 15-20 palacsinták voltak fejenként.  Serdülő sose evett meg másmilyen lekvárt mint az eper. Változnak az idők. Ma mandarinos, keserű narancsos, rebarbarás, csillaggyümölcsös és még sorolhatnám lekvárokat találhatunk a boltok polcaim vagy főzhetünk magunknak. Aztán, hogy a Zemberrel életvitelszerű együttlakást alakítottunk ki, előadtam a széleskörű főzőtudományom egyik darabját (mondjuk a 15-ből) a palacsintát. Látom, hogy nem az igazi a feje, megeszi de összeteker 3-4 darabot. Kérdésemre válaszolja, hogy finom de ő a mamikája palikáját szereti igazán, ami vastag és élesztős. Na, tessék! Mindig tanul az ember. Sajna, mamival a recept is eltávozott közülünk, így maradt a kísérletezés, a minél hasonlatosabb palacsintára. Szerintem, soha nem sikerült megfelelnem az elvárásnak ezen a téren de valószínűleg a recept birtokában sem sikerült volna legyártanom a mamisat, hisz bár kisvárosban éltünk de tehén nem sok rohangált környéken.
Aztán ettük, ahogy sikerült.
Amióta paleo betette hozzánk a lábát vagy én vonom ki magam a palacsintázás alól vagy olyat csinálok, hogy csak na...�
Egy pár recept:
  • egy banán és két tojás összetrutyizva. Nem rossz, habos, könnyed, pufi. Banáníze tagadhatatlan. Sütése csak tenyérnyi adagokban, hogy ne szakadjon és igen kis lángon (2-es), hogy meg ne égjen és átsüljön. Tehát egy igen hosszadalmas folyamat de kezdetnek nem rossz. A Serdülő és a Zember  kedvelte, én nem annyira a "40 perc sütögetés 2 falatért" érzést. Összegzés: okés, ha sok fölös banánod és időd van.
  
  • felvert tojásból palacsinta, inkább zöldséges töltelékkel, hisz igazából ez rántotta-omlett-tükörtojás-palacsinta
  • tápiókaliszt, tojás, ásványvíz kombináció ( eredeti recept: http://tucsokbogar.blogspot.ch/2016/05/palacsinta-paleo.html). Nekem hígra sikeredett, gondolom tojása és lisztje is válogatja �. Egyébként egy forgatható, normál méretűre gyártható palialap, ízre talán nem a nagy Ő nekem, kettőt ettem, bőven elégséges. A fagyasztott, kiengedett pali eléggé törékeny, tölteni nem tudtam. Konklúzió: annyit csinálj, amennyi elfogy iziben.
  • vannak "nagyi palacsintája", "keltes lisztélmény", "anyasüti babapalacsinta"  és egyéb lisztkeverékek, amiből állítólag remek palikat lehet összerittyenteni. Nyári hazalátogatásunkkor biztosan be fogok szerezni 1-2 lisztkeveréket kipróbálni.
  • 200 gramm gesztenyeliszt, 0,5 liter tej ( ki milyen magból szereti), 3 tojás. Elég jellegzetes ízű de kellemes töménységű, tekerhető, tölthető.
  • mai palacsinta: 30 gramm tápiókaliszt, 2 tojás, 1 ek. mákliszt, 1 ek. kókuszliszt, 1ek kókuszzsír  és 2 dl ásványvíz. 4-6 darab lesz ebből az adagból. Kicsit híg tészta, jól süthető normál méretben is. Ízre nekem egy kicsit átjön a tojástöbblet és a mákliszttől hülyén pöttyös, aminek látványa a Fütyist elriasztotta: finom ez anya, rakd el nekem későbbre! azaz lefordítva, felőle akár a hajamra is kenhetem �.  Egyenlőre ő a no 1. Mindet megettem, nem tudom milyen fagyasztás után.
Házi eperdzsemmel és hagymás, ketchup-ös olajoshallal töltött palacsintaebédem
2017.05.12. Konjak-tésztás palacsinta kipróbálása. Hozzávalók kimérve, mivel a lisztről a kanálnál nincs pontosabb adagolási útmutató, így púposan mértem ki. Az aprítóm 600W-os, nem sikerült vele krémes masszát kapnom, inkább híg tejbegríz állag lett. Az íze nem okozott gondot, ezért így is megpróbáltam kisütni. 6-8 perces sütés után sem sült át, szakadt, nyers maradt a közepe.   Konklúzió: ez a fajta, nem az én aprítómhoz való, csak ezért meg nem veszek újat.
2017.05.19. Palacsinta Szafi reform nyújtható, édes lisztkeverékből. recept itt: www.ehezesmentes-karcsusag-szafival-blog.hu, 2 adagnyit kevertem be.
A nyers tészta egy kellemes tejbegrízalaphoz hasonlít. Azt írják, hogy jó át kell sütni, különben szakad, én azt mondanám, jól át kell sütni, különben ehetetlen a csirizes állagú útifűmaghéj miatt. A jól átsütés,( közepes lángon (4-5) csinálom, mert  nem szeretik barnára égetten), darabonként több mint 7 percet vett igénybe, ez egy 4-5 fős család esetén, akár órás sütögetést is eredményezhet. Az útifűmaghéj állaga és íze érezhető. Fütyis első harapás után: ebben noix (dió) van?, második harapás után letette: finom de inkább süssünk pizzát! (fogyasztott 2 harapásnyit)
A liszthez van figyelmeztetés is:

Forrón, vagy melegen TILOS felvágni/fogyasztani, rácson hagyjuk kihűlni és csak hidegen fogyasszuk!

Hát nem tudom ki, hogy van vele, én bizony nem szeretem a palacsintát hidegen, így valszeg mára vége a paleómnak, hisz a meleg palacsinta rezisztens keményítői cukorrá alakultak bennem �.

 

Serdülő: ez itt kemény (fogszabályzós), ott meg dzsúszis. (fogyasztott 1 db) Én megettem, ízre nem rossz, a harmadiktól kezdve próbáltam hidegen enni. (5-öt ettem) De szerintem ez a verzió nem készül többet, csak esetleg ha egyedül vagyok rá. Több mint 75 perce kezdtem sütni és még vagy kettőre való tészta mindig van.

 

Eredmény: végeredményben nem rossz, annak aki szereti hidegen a palacsintát, az útifűmaghéj ízét és állagát a tésztákban és van elég ideje sütögetni, egy ideális választás.

 

2017. augusztus. Hazaértünk a nyaralásból. Sikerült beszereznem néhány éléskamra lisztkeveréket, köztük a nagyi palacsintája néven futót. Elkészítése igen egyszerű, tojás, víz és zsiradék hozzáadásával kikeverni a tésztát, kis állás után lehet is sütni. Oldalanként 2 percet igényel, finom, jól forgatható, nem szakad, 10-14 darab lesz belőle. Első igazi paleós sikerpalacsintám, ugyanis mindkét gyermekem evett belőle kettőt. Tehát jelenleg ez viszi a prímet.  Én balga, csak 5 zacsival vettem �.
További jó palacsintázást mindenkinek!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szeress-ha-tudsz.blog.hu/api/trackback/id/tr5814730327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.08.10. 22:48:07

Egy picit mindenképpen vastagabb ,mint a nem paleo társa. Én banánból csináltam tésztát neki.. egész jó lett www.ujsagomat.hu/penny-market/lapozhato-reklamujsag-csutortoktol-01-08-2019/ fellapoztam ezt az újságot és egyébként rendkívül olcsón meg lehet úszni
süti beállítások módosítása